h1

Dacia Logan Facelift

dacia logan prestige

Cunoastem cu totii automobilul care ne-a facut mandri ca suntem romani – Loganul. Deja foarte bine cumparat la noi in tara, Loganul se bucura de succes si in tari precum Rusia, Germania, Franta sau tari din America Latina.  Secretul vanzarii acestei masini il cunoastem – o masina noua, accesibila si fiabila (sa nu uit cuvantul cel mai des folosit de reprezentantii Dacia : ROBUST) . Dar lucrul cel mai important este ca se fabrica la noi si a urmat traditia fostelor predecesoare. Nici pe departe nu se compara cu faimoasa „Berlina” dar faptul ca este tot fabricata de uzina de la Craiova ne inspira acea neincredere in produsul romanesc. Lucrurile nu prea stau asa, Loganul este o masina in care nu trebuie sa investesti decat benzina/motorina si reviziile periodice indicate de producator. Rareori te poti intalni cu probleme legate de partea mecanica cum deasemenea te poti lovi des de probleme legate de aerul conditionat.

Dar iata ca Dacia a scos pe piata si modelul redesenat al variantei Logan Facelift.  Acesta din urma are cateva retusuri estetice fata de modelul mai vechi. Desi arata mai bine decat modelul vechi Logan FL nu se bucura de acelasi succes de care s-a bucurat predecesorul. Acest fapt se produce din cauza existentei in trafic a prea multor modele din gama veche. Totusi menirea „Juniorului” este sa faca cumparatorii de Logan sa il achizitioneze pe el.

Logan Facelift incearca sa se faca remarcat printre celelalte masini din showroom prin doua elemente principale modificate fata de predecesor. Acestea ar fi remodelarea fetei si a spatelui masinii iar lucrul mai important este aspectul interior.  Acum Logan are un aspect de carbon pe plansa de

bord mult mai aspectuos fata de modelul „bob de plastic” folosit la batranul Logan. Fetele de usa sunt deasemene refacute, acum are masca de boxa incorporata in fat iar manerul este cel de la Renault Laguna III, spre deosebire fata de usa veche care avea maner de Solenza. Materialul folosist pentru fata de usa este si el un pic mai deosebit fata de plasticul gri de pe modelul vechi. Este acelasi folosit si la modelele noi de Logan Van – negru si cu un aspect mult mai placurt Volanul, cel mai urat element din modelul vechi, este acum asemanator cu volanul de pe Clio. Lucru care ar putea deranja la acest volan este emblema de plastic care int cazul unui impact ar putea cauza mari probleme soferului. Deocamdata nu am intalnit niciunul cu airbag sarit dar cu prima ocazie o sa va informez imediat. Problema cea mai mare ar putea fi UCE-ul de airbag (calculatorul de airbag) care oricum se strica inainte sa sara perna de aer. Dar haideti sa nu intrem in „detalii tehnice care nu au importanta” si sa revenim la lucruri serioase. Consola de bord are aproape aceeasi forma in schimb butoanele sunt acum altfel, asemanatoare cu cele de la Sandero, sunt mai rotunjite si observam din asta cum Dacia incepe sa semene din ce in ce mai mult cu modelele de acum vechi ale gamei Renault (Clio Symbol, Megane II, Laguna II). Lucrul cel mai deranjant din consola sunt butoanele de actionare a gaemurilor electrice – cel mai frecvent intalnite pe usi la majoritatea masinilor.

La exterior elementele care s-au schimbat acum le poti numara pe degete. Voi enumera in ordine crescatoare a importantei schimbari aspectului initial al masinii. Farurile de fata sunt acum un „tot” fata de farul vechi care desi avea semnal lipit de corpul de far parea separat, in rest forma este aceeasi potrivindu-se modelele noi pe masinile vechi.  Stopurile au o mica racordare spre interior ia capota de portbagaj urmareste aceste linii. Bara de spate si bara de fata nu mai sunt din plasticul moale cu care eram obisnuiti ci dintr-un material asemnator cu cel folosit la barile de pe modelele Renault. Bara noua de fata are acum in plus o alta forma data de suportul si proiectorul de ceata, pentru care i s-a facut un locas special asemanator cu cel de la  Ford Focus. Deci iata ca cei de la Dacia s-au abatut de la liniile Renault unde proiectoarele sunt puse in grila de bara.

Gila de calandru este acum mai frumoasa si nu numai, este si separata de bara propriuzisa. Ea este identica cu cea de pe Sandero iar ornamentul de nichel este mult mai frumos fata de „tabliile” folosite pana acum. Asa cum am zis le putem numara pe degetele de la o mana, dar sa nu uitam si de noile capace prezentate de Dacia : Tisa si Somes. Oricum recomand mare atentie conducatorilor de Logan Facelift pentru ca in cazul unui accident au de asteptat saptamani bune pana cand elementele noi de desing sunt furnizate reprezentantei autorizate Dacia.

Imagini preluate de pe www.dacia.com

3 comentarii

  1. vreu sa stiu cit e un set de fete de usa de la noul logan


    • Nu as putea sa-ti spun exact si nici daca ai intreba la un service DACIA nu cred ca poate sa iti spuna cineva fara o comanda ferma. Dar speranta moare ultima(oricum sunt destul de scumpe e posibil ca toate 4 sa depaseasca 1500 ron)


  2. […] / Niculina, bag si Golan si vedem despre ce’om vorbi! (Sursele imaginilor Autogreen & World of Engineering & Dacia Boy) Andrei KIP IN […]



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: